Immaterialret & varemærker
Immaterialret & varemærker
WTC advokaterne yder højt specialiseret rådgivning og bistand vedrørende immaterielle rettigheder.
De fleste virksomheder og deres forretningsgrundlag er baseret på immaterielle rettigheder som varemærker, ophavsrettigheder, planterettigheder, patenter, knowhow, virksomheds- og domænenavne m.v. Det er vigtigt at kunne dokumentere sine immaterielle rettigheder, hvorfor det anbefales at søge disse beskyttet og håndhævet.
Vi hjælper både små og store virksomheder med:
- udfærdigelse af strategi vedrørende immaterielle rettigheder (IPR strategi)
- confidentiality agreements
- beskyttelse af rettigheder, herunder varemærkeansøgning i Danmark og resten af verden
- overvågning af varemærker
- fornyelse og overdragelse af varemærker
- udfærdigelse af licens- og royaltyaftaler
- håndhævelse af rettigheder, herunder udfærdigelse af krænkelsesbreve
- udfærdigelse af planteforædleraftaler, EDV aftaler, licensaftaler
- ophavsrettigheder, herunder pladekontrakter, forlagsaftaler, videoaftaler, produceraftaler m.v.
- forbudssager, bevissikringssager og retssager
Vi har et verdensomspændende netværk af professionelle IPR rådgivere, som vi samarbejder med internationalt.
Læs artiklen: Har du registreret din virksomheds varemærke?
Har du spørgsmål af immaterialretlig karakter, er du altid velkommen til at kontakte os.
Medarbejdere med dette speciale
Relaterede artikler
Har I styr på jeres varemærker?
Mange virksomheder har lært, hvor vigtigt det er at få registreret deres varemærke i alle de lande, hvor varemærket bruges. Desværre oplever vi ofte, at når et varemærke én gang
Har du registreret din virksomheds varemærke?
Et af de vigtigste aktiver for en virksomhed er virksomhedens navn og varemærke. Virksomhedens navn vil oftest være registreret hos Erhvervsstyrelsen. Den beskyttelse man opnår ved en registrering af et
Hvornår skal man få sit varemærke registreret i Kina?
Stadig flere danske virksomheder sælger varer eller får produceret varer på det kinesiske marked. Spørgsmålet opstår derfor ofte, om man skal få sit varemærke registreret i Kina. Svaret herpå er,